ІДЕНТИФІКАЦІЯ АЕРОДиНАМІЧних коефіцієнтів математичної моделі бокового руху літального апарата
DOI:
https://doi.org/10.20535/2219-380410201442351Ключові слова:
ідентифікація аеродинамічних коефіцієнтів, синтез адаптивної системи, льотні випробування, аеродинамічні похідні, боковий рух літакаАнотація
Системи автоматичного керування літальним апаратом повинні забезпечувати точну і швидку реакцію на командний вплив, незважаючи на значні зміни умов польоту. Адаптивне керування є одним з основних методів вирішення таких проблем як точне і швидке визначення поточних параметрів під час польоту. У даній статті запропонований метод, який є вдосконаленим методом ідентифікації на основі синтезу адаптивної системи. Він поєднує переваги відомих методів ідентифікації аеродинамічних коефіцієнтів поданих у відкритих джерелах. Метод ідентифікації аеродинамічних коефіцієнтів дозволяє досить добре визначати аеродинамічні коефіцієнти із записів льотних випробувань: після проведення ідентифікації збільшується ступінь збіжності перехідних процесів реального ЛА і його математичної моделі. Цей метод забезпечить підвищення точності ідентифікації параметрів руху ЛА.
Посилання
Красовский А. А. Системы автоматического управления полетом и их аналитическое конструирование // А. А. Красовский / - М.: Наука, 1973. – 560 с.
Корсун О. Н. Прогнозирование параметров движения самолета на основе идентификации упрощенной линейной модели // О. Н. Корсун, Ю. Г. Веселов, С. П. Гулевич / Инженерное образование: – Вып. № 12 – МГТУ им. Н. Э. Баумана.
Андриевский Б. Р. Адаптивное управление летательным аппаратом с идентификацией на скользящих режимах // Б. Р. Андриевский, А. Л. Фрадков/ Сборник «Управление большими системами». – М.: ИПУ РАН. – 2009. – Вып. № 26 – c.113-145.
Никитин А. И. Методика идентификации параметров математической модели летательного аппарата на основе синтеза следящей системы // А. И. Никитин /Электронный журнал «Труды МАИ» – 2011. – Вып. № 45.
Maciej Lasek, Piotr Lichota. Aircraft dynamic model identification on the basis of flight data recorder registers. – Challenges of Modern Technology, The Institute of Aeronautics and Applied Mechanics – Foundation for Young Scientists. – 2013. – Vol. 4, no. 1. – p. 16-20.
Гончаренко В. И. Идентификация параметров движения летательных аппаратов на активном участке траектории с использованием дискретного вейвлет-преобразования // В. И. Гончаренко, А. А. Кобзарь, Д. С. Кучерявенко/ Электронный журнал «Труды МАИ» – 2011. – Вып. № 46.
Асланян А. Э. Системы автоматического управления полетом летатель-ных аппаратов // А. Э. Асланян / – Ч. 1. – КВВАИУ – 1984. – 435 с.
Павленко В. Ф. Корабельные самолеты // В. Ф. Павленко / М.: Воениз-дат, 1990. — 320 с.
Современная прикладная теория управления: синергетический подход в теории управления. // Под ред. А. А. Колесникова. – Ч. II – Москва-Таганрог: Изд. ТРТУ – 2000 г. – 559 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Інформаційні системи, механіка та керування
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).