ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТІЙКОСТІ ТА КЕРОВАНОСТІ ЛІТАКА НА КРИТИЧНИХ КУТАХ АТАКИ

Автор(и)

  • Олексій Анатолійович Волинець Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут" Факультет авіаційних і космічних систем, Україна
  • Дмитро Миколайович Зінченко Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут" Факультет авіаційних і космічних систем, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2219-380413201569049

Ключові слова:

наплывы, турбулизаторы, генераторы вихрей, панельно-вихревой метод

Анотація

Метою даної статті є дослідження впливу різних поєднань конструктивних засобів керування примежовим шаром повітря на аеродинамічні характеристики літака, розробка методичних рекомендацій щодо вибору найбільш вдалого поєднання напливів, турбулізаторів, генераторів вихорів, а також геометричної форми, розмірів, місцерозташування обраних засобів.

Для проведення дослідження були розглянуті компоновки літака "крило+фюзеляж" з напливами та турбулізаторами; з напливами та генераторами вихорів.

Наукова новизна полягає в поєднанні вже існуючих конструктивних засобів керування примежовим шаром повітря (напливів, турбулізаторів, генераторів вихорів) для забезпечення кращих аеродинамічних характеристик та параметрів стійкості і керованості.

У  статті описаний панельно-вихровий метод аеродинамічного розрахунку літака, необхідний для проведення дослідження та розробки методичних рекомендацій.

Досліджуючи результати розрахунків, можна сказати, що найбільш вдалим поєднанням є комбінація напливів та генераторів вихорів. Вона дозволяє значно збільшити несучі властивості літака, особливо на критичних кутах атаки, критичний кут атаки, а також ефективність органів поперечного управління. Розроблені методичні рекомендації можна використовувати для літаків будь-якого призначення, будь-яких габаритів.

Біографії авторів

Олексій Анатолійович Волинець, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут" Факультет авіаційних і космічних систем

бакалавр кафедри приладів та систем керування літальними апаратами

Дмитро Миколайович Зінченко, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут" Факультет авіаційних і космічних систем

доцент кафедри приладів та систем керування літальними апаратами

Посилання

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-11-07

Номер

Розділ

Керування