ОЦІНКА аеродинамічних характеристик ВІДСІКУ КРИЛА чисельні методи З УРАХУВАННЯМ В'ЯЗКОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.20535/2219-380410201442324Ключові слова:
аеродинаміка, крило, профіль, вихор, віхрегенератор, в'язкість, рівняння Нав'є-Стокса, числа РейнольдсаАнотація
Вимоги до аеродинамічних характеристик літальних апаратів (далі ЛА) постійно підвищуються, що робить завдання поліпшення аеродинамічних характе-ристик крилових профілів несучих поверхонь все більш актуальною і злободнев-ною. У зв'язку з цим подальші дослідження в цій галузі повинні бути спрямовані на створення спеціалізованих аеродинамічних профілів із заданими для виконання конкретних завдань, поліпшеними аеродинамічними характеристиками. Виконання цього завдання тісно пов'язане з використанням чисельних методів, заснованих на рішенні рівнянь Нав'є-Стокса з моделюванням умов, які впливають на рух ЛА в реальному середовищі.
Вирішені завдання з використанням розрахункової програми «FLOWORKS», поки-завше задовільну збіжність в тестовому розрахунку з результатами параметри-чеських даних. Рішення чисельної задачі по визначенню основних аеродінамічен-ських характеристик крила на основі профілю D-2 з максимальною відносною тол-щіной 30% виявило ряд переваг, таких як зміщення аеродинамічного фокуса до 30% від носка крила, збільшення площі самого профілю, відповідно, і частки наповнюється підйомного газу. Надалі планується удосконалювати даний профіль для проектування ЛА з аеростатичних підтримкою за допомогою розрахункової програми «FLOWORKS».
Отримано основні аеродинамічні характеристики, з аналізу яких можна зробити висновок про доцільність використання крила з віхрегенераторамі по передній кромці. Уже в першому наближення видно, що віхрегенератори, неклас-січеской форми, встановлені на передній крайці крила забезпечують значне збільшення підйомної сили, при невеликому підвищення лобового опору.
Подальші дослідження будуть спрямовані на оптимізацію геометрії віхрегенераторов та їх кількості, а так само на боротьбу зі зривом потоку на великих кутах атаки і малих Re.
Посилання
Ушаков Б. А. Атлас аэродинамических характеристик профилей крыльев // Б. А. Ушаков, П. П. Красильщиков, А. К. Волков, А. Н. Гржегоржевский/ – ЦАГИ, 1940. – 339 с.
Кашафутдинов С. Т. Атлас аэродинамических характеристик крыло-вых профилей. // С. Т. Кашафутдинов, В. Н. Лушин/ – Новосибирск 1994. – 80 с.
Броуде Б.Г. Воздухоплавательные летательные аппараты // Б. Г. Броуде/ – М.: Машиностроение 1976. –137 с.
Лемко О. Л. Аэродинамика и устойчивость летательных аппаратов схемы «Летающее крыло». Киев, НТУУ «КПИ» 2011. – 321 с. ISBN 9789666224142.
Лемко О. Л. Методика параметрических исследований расчетной модели первого приближения летательного аппарата с аэростатической поддержкой // О. Л. Лемко, И. В. Король /- Информационные системы, механика и управления Київ, НТУУ «КПІ» 2013 – 162 с.
Лемко О. Л. Електронне навчальне видання «Аеродинамічні характеристики транспортних літаків та їх розрахунок» // О. Л. Лемко / Київ: НТУУ «КПІ», 2012, 75 с. Режим доступу http://library.kpi.ua:8080/handle/123456789/2215.
Щербонос А. Г. Экспериментальное исследование крыла с генераторами вихрей // А. Г. Щербонос, Е. П. Ударцев/ – Харьков: ХАИ, 2009, с. 194-201.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Інформаційні системи, механіка та керування
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).