DOI: https://doi.org/10.20535/2219-3804212019197607

Сучасна протиобледенювальна система региональних літаків

Volodymyr Volodymyrovych Kabanyachyi, Maksym Viktorovych Vitsan

Анотація


Розроблено методологію розрахунку параметрів пневматичної протиобледенювальної системи літаків. Вона включає визначення зон захисту, розрахунок системи наддуву протекторів, розрахунок системи вакуумування протекторів. Розраховані параметри протиобледенювальної системи на прикладі регіонального літака Ан-140. Наведений порівняльний аналіз параметрів традиційної повітряно-теплової протиобледенювальної системи і пневматичної протиобледенювальної системи показав ефективність останньої для регіональних літаків. Розроблена методологія може використовуватися при проектуванні протиобледенювальної системи літаків.

Ключові слова


обледеніння літака; протиобледенювальна система; розрахунок параметрів пневматичної протиобледенювальної системи

Повний текст:

PDF (English)

Пристатейна бібліографія ГОСТ


Баранов А. М., Мазурин Н. И., Солонин С. В., Янковский И. А. Авиа-ционная метеорология. – Л.: Гидрометеоиздат, 1966 – 281 c.

Мещерякова Т. П. Проектирование систем защиты самолетов и верто-летов. – М.: Машиностроение, 1977.

Почекаев Д. Ю. Перечисление наиболее важных факторов при обледе-нении ЛА, [електронний ресурс]. – Режим доступу: www/URL: http://www.rusnauka.com/2._SND_2007/ Tecnic/ 19111.doc.htm.

Тенишев Р. Х. Противообледелительные системы летательных аппара-тов – М.: Машиностроение, 1967. – 320 с.

Трунов O. K. Обледенение самолетов и средства борьбы с ним – М.: Машиностроение, 1965. – 241 с.

Addy H. E. Jr. Ice accretions and icing effects for modern airfoils // NASA TP-2000-210031, 2000 – 285 p.

Aircraft accident report in-flight icing encounter and loss of control Sim-mons airlines, D.B.A. American Eagle flight 4184 Avions de transport re-gional (ATR) model 72-212, n 401 Amroselawn, Indiana October 31, 1994, National Transportation Safety Board, Washington, D.C. 20594 – 336 p.

Aircraft accident report in-flight icing encounter and uncontrolled collision with terrain Comair flight 3272 Embraer EMB-120RT, N265CA Monroe, Michigan January 9, 1997 National Transportation Safety Board, Washing-ton, D.C. 20594 – 225 p.

Aircraft Icing Handbook // Civil Aviation Authority, 2000 – 97 p. Bragg M. B., Broeren A. P., Blumenthal L. A. Iced-airfoil aerodynamics // Progress in Aerospace Sciences 41, 2005, p. 323-362.

Bragg M. B., Loth E. Effects of large-droplet ice accretion on airfoil and wing aerodynamics and control // DOT/FAA/AR-00/14, 2000 – 176 p.

Busch G. T., Bragg M. B. Experimental study of full-scale iced-airfoil aero-dynamic performance using sub-scale simulations // AIAA Paper 2009-4264 – 30 p.

Hiltner D. W. An Investigation of the Tailplane Aerodynamics and Aircraft Dynamics of the Ice Contaminated Tailplane Stall Phenomenon, Ph. D. Dissertation, Department of Aerospace, Aviation, and Applied Mechanics, The Ohio State University, Columbus, OH, 1998.

Lyncha F. T., Khodadoust A. Effects of ice accretions on aircraft aerody-namics // Progress in Aerospace Sciences 37, 2001 – p. 669-767.

Raps D., Jung S., Strobl T. Comparative evaluation of icing on aerodynamic surfaces // 28-th International congress of the aeronautical sciences, 2012 – 6 p.

Ratvasky T. P. & Ranaudo, R. J. Icing Effects on Aircraft Stability and Control Determined from Flight Data, Preliminary Results, AIAA-93-0398, NASA TM 105977, 1993.

Ratvansky T. P., Barnhard B. P., Lee S. Current methods modeling and simulating icing effect on aircraft performance, stability, control // J. Aircraft, 2010, v. 47, N 1 – p. 201-211.

Recommendations for De-Icing / Anti-Icing Aeroplanes on the Ground // Association of European Airlines, August 2010 – 50 p.

Thomas P. Ratvasky and Judith Foss Van Zante In–Flight Aerodynamic Measurements of an Iced Horizontal Tailplane // NASA TM—1999-208902 AIAA–99–0638 – 15 p.

Thomas P. Ratvasky, Judith Foss Van Zante, and Alex Sim NASA/FAA Tailplane Icing Program: Flight Test Program NASA TP—2000-209908 DOT FAA AR–99–85 – 166 p.





Copyright (c) 2019 Інформаційні системи, механіка та керування

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Індексування у Index Copernicus Journals Master List

Impact Factor ICV 2014: 50,96

Impact Factor ICV 2015: 62,14

Impact Factor ICV 2016: 66,68

Impact Factor ICV 2017:  

Impact Factor ICV 2018: