Удосконалення бортових навігаційних комплексів автотранспортних засобів з використанням інерціальних датчиків та імовірнісно-геометричних методів обробки інформації

Автор(и)

  • Леонід Степанович Бєляєвський Транспортна академія України, Київ, Ukraine
  • Георгій Леонідович Баранов Національний транспортний університет, Київ, Ukraine
  • Анатолій Анатолійович Сердюк НТУУ "КПІ ім. Сікорського", Ukraine
  • Євгеній Олександрович Топольськов Національний транспортний університет, Київ, Україна, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20535/2219-3804212019195851

Ключові слова:

навігаційні системи та комплекси, інерціальні датчики, навігаційні визначення, точність та достовірність координат і траєкторій рухомих об’єктів, еліпс похибок, імовірнісно-геометричні методи

Анотація

Забезпечення високої точності визначення координат і траєкторій руху об’єктів за вимірюваннями, що проводяться у навігаційних системах та комплексах, є актуальним завданням, що сприяє підвищенню безпеки та ефективності перевезень різними видами транспорту. Проте складні умови експлуатації автотранспортних засобів обумовлюють негативний вплив різних факторів на ефективність роботи бортових приймачів сигналів супутникових навігаційних систем, які на сьогоднішній день є основними навігаційними пристроями, що встановлюються  на наземному транспорті. Встановлення на автомобілях загального призначення додаткових навігаційних пристроїв, що забезпечують підвищення якості навігаційного забезпечення, у більшості випадків є економічно невиправданим.

В статі розглядається економічно вигідні шляхи удосконалення бортових навігаційних систем автотранспортних засобів загального призначення, наводиться функціональна схема і принципи роботи комплексної навігаційної системи, що використовує приймач супутникових навігаційних систем і спрощений варіант інерціальної навігаційної системи.

Також наводяться обґрунтування методів мінімізації форматів похибок визначення координат і траєкторій рухомих об’єктів на основі обробки інформації у багатопозиційних, зокрема супутниково-інерціальних навігаційних системах та комплексах.

Отримані результати досліджень дають можливість розробити алгоритм уточнення координат, що може бути реалізований в удосконаленому бортовому навігаційному комплексі АТЗ.

Біографії авторів

Леонід Степанович Бєляєвський, Транспортна академія України, Київ

доктор технічних наук

Георгій Леонідович Баранов, Національний транспортний університет, Київ

доктор технічних наук

Анатолій Анатолійович Сердюк, НТУУ "КПІ ім. Сікорського"

кафедра систем керування літальними апаратами, доцент

Євгеній Олександрович Топольськов, Національний транспортний університет, Київ, Україна

кандидат технічних наук

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-15

Номер

Розділ

Керування