DOI: https://doi.org/10.20535/2219-3804212019182488

Вплив гвинтових рушіїв, встановлених на кінцях крила, на його аеродинамічні характеристики

Сергій Анатолійович Поваров, Дмитро Миколайович Зінченко

Анотація


За допомогою методів обчислювальної аеродинаміки (панельно-вихровий метод симетричних особливостей) досліджено вплив струменів від гвинтових рушіїв, встановлених на кінцях крила, на його аеродинамічні характеристики. В ході досліджень за допомогою створених розрахункових моделей визначено вплив вихідних параметрів гвинтових рушіїв, таких як: радіус повітряних гвинтів, кут встановлення лопатей, а також напрямок обертання гвинтів на аеродинамічні характеристики дослідних моделей, зокрема на ефективне видовження крила та індуктивний опір. Дослідження проводились для двох розрахункових моделей, що мали різні значення числа Рейнольдса.

Отримано залежності які демонструють характер впливу зміни вихідних параметрів на ефективне видовження крила моделей та індуктивний опір. Встановлено відсутність впливу числа Рейнольдса на характер залежності аеродинамічних характеристик моделей від вихідних параметрів. За допомогою отриманих залежностей визначено діапазони оптимальних значень вихідних параметрів для практичного застосування в конструкціях, що проектуються з використанням розглянутого аеродинамічного компонування.


Ключові слова


аеродинамічне компонування; гвинтовий рушій; крило скінченого розмаху; індуктивний опір; ефективне видовження крила; кінцевий вихор; струмінь за повітряним гвинтом

Повний текст:

PDF

Пристатейна бібліографія ГОСТ


Veldhuis L.L.M. (2004), Review Of Propeller-Wing Aerodynamic Interference. ICAS proceedings, ICAS-2004: 24th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, 29 August - 3 September 2004, Yokohama, Japan.

Ferraro, Giovanna & Kipouros, Timoleon & Savill, Mark & Rampurawala, Abdul & Agostinelli, Christian. (2014), Propeller-Wing Interaction Prediction for Early Design. 10.2514/6.2014-0564.

White RP (1947), Free-Spinning-Tunnel Tests of a 1/16-Scale Model of the Chance Vought XF5U-1 Airplane.

Lange RH, Cocke BW and Proterra AJ, Langley (1946) Full-Scale Tunnel Investigation of a 1/3-Scale Model of the Chance Vought XF5U-1 Airplane.

Snyder MH, Effects Of A Wingtip-mounted Propeller On Wing Lift, Induced Drag And Shed Vortex Pattern. Aeronautical Report 68-5, Department of Aeronautical Engineering Wichita State University, December 1968.

Dimchev M. (2011), A numerical and experimental study on wingtip mounted propellers for a low aspect ratio UAV. Literature study, Delft University of Technology.

Sinnige, Tomas & van Arnhem, Nando & Stokkermans, Tom & Eitelberg, Georg & Veldhuis, Leo (2018), Wingtip-Mounted Propellers: Aerodynamic Analysis of Interaction Effects and Comparison with Conventional Layout. Journal of Aircraft. 56. 1-18. 10.2514/1.C034978.

Глушков Н.Н., Инешин Ю.Л., Свириденко Ю.Н. (1989), "Применение метода симметричных особенностей для расчета обтекания дозвуковых летательных аппаратов", Ученые записки ЦАГИ, т.ХХ, N1, 18 с.




Copyright (c) 2019 Інформаційні системи, механіка та керування

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Індексування у Index Copernicus Journals Master List

Impact Factor ICV 2014: 50,96

Impact Factor ICV 2015: 62,14

Impact Factor ICV 2016: 66,68

Impact Factor ICV 2017:  

Impact Factor ICV 2018: