DOI: https://doi.org/10.20535/2219-3804182018134713

Аеродинамічні характеристики телескопічного крила

Едуард Олександрович Богиня, Ілля Станіславович Кривохатько

Анотація


За останнє десятиліття одним з поширених методів запуску БПЛА стає контейнерний або трубний старт, для якого на апаратах доцільно використовувати телескопічні крила. На сьогоднішній день аеродинамічні характеристики телескопічного крила вивчені в меншій мірі, ніж крил з постійною геометрією. У даній роботі досліджено аеродинамічні характеристики телескопічного крила, розраховані за допомогою кінцево-елементного (Ansys) та панельно-вихрового методів, а також отриманих  в експерименті, проведеному в аеродинамічній трубі.

Кінцево-елементний метод з використанням неструктурованої сітки здатен враховувати вихори на стиках між секціями телескопічного крила і дозволяє отримати більш точний результат стосовно коефіцієнта підіймальної сили. Обидва методи дозволяють в першому наближенні оцінити зменшення коефіцієнта опору від зміни розмаху крила. Однак панельно-вихровий метод більш точно зображує характер зміни коефіцієнта опору від коефіцієнта підіймальної сили, зі збільшенням якого зміна опору зростає.


Ключові слова


літальний апарат; аеродинамічні характеристики; телескопічне крило; метод кінцевих елементів; Ansys; панельно-вихровий метод; аеродинамічна труба

Повний текст:

PDF

Посилання


1. Zbruc'kij, O., V., Mas'ko, O., M., and Suhov, V., V., (2012), Bezpіlotnі lіtal'nі aparati kontejnernogo startu: suchasnij stan і naprjamki doslіdzhen' ,Vіsnik MMІ, vip. 64, NTUU «KPІ», pp. 63-66, Kyi'v.

2. Badjagin, A., A., and Muhamedov, F., A., (1978), Proektirovanie legkih samoletov, Mashinostroenie,Moscow,Russia.

3. Eger, S., M., (1983), Proektirovanie samoletov,[Aircraft Designing], Mashinostroenie,Moscow,Russia.

4. Mhitarjan, A., M., (1976), Ajerodinamika , [Aerodynamics], Mashinostroenie,Moscow,Russia.

5. Krivohat'ko, І., S., (2013), Analіz aerodinamіki malogo bezpіlotnogo lіtal'nogo aparatu z teleskopіchnim krilom, Voprosy proektirovanija i proizvodstva konstrukcii letatel'nyh apparatov, Sborn. nauch. Trud. NAU im. Zhukovskogo «HAI»,Vyp. 3 (75), Harkiv.

6. Vyrypaev, A., A., (2010), Kompleksnyj uchet vesovoj i ajerodinamicheskoj jeffektivnosti kryl'ev v proektirovanii samoletov, «Polet», №10 , Mashinostroenie,Moscow,Russia.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


  1. Збруцький О. В. Безпілотні літальні апарати контейнерного старту: сучасний стан і напрямки досліджень / О. В. Збруцький, О. М. Масько, В. В. Сухов // Вісник ММІ, вип. 64. – К.: НТУУ «КПІ», 2012. – С. 63-66.
  2. Бадягин А. А. Проектирование легких самолетов / А. А. Бадягин, Ф. А. Мухамедов. — М. : Машиностроение, 1978.
  3. Егер С. М. Проектирование самолетов / С. М. Егер. – М.: Машиностроение, 1983.
  4. Мхитарян А. М. Аэродинамика / А. М. Мхитарян. – М.: Машиностроение, 1976.
  5. Кривохатько І. С. Аналіз аеродинаміки малого безпілотного літального апарату з телескопічним крилом / І. С. Кривохатько // Вопросы проектирования и производства конструкции летательных аппаратов. – Сборн. науч. Труд. НАУ им. Жуковского «ХАИ». Вып. 3 (75) – Х.: ХАІ, 2013.
  6. Вырыпаев А. А. Комплексный учет весовой и аэродинамической эффективности крыльев в проектировании самолетов / А. А. Вырыпаев, Д. М. Козлов, В. А. Комаров, Д. С. Кузнецов // «Полет», №10 (2010). – М. Машиностроение, 2010.




Copyright (c) 2019 Інформаційні системи, механіка та керування

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Індексування у Index Copernicus Journals Master List

Impact Factor ICV 2014: 50,96

Impact Factor ICV 2015: 62,14

Impact Factor ICV 2016: 66,68

Impact Factor ICV 2017:  

Impact Factor ICV 2018: