Алгоритм вибору параметрів електричної силової установки безпілотного літального апарату з врахуванням маршруту польоту

Автор(и)

  • Дмитро Сергійович Іголкін Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут" Факультет авіаційних і космічних систем, Ukraine
  • Олександр Миколайович Масько Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут" Факультет авіаційних і космічних систем, Ukraine
  • Віталій Вікторович Сухов Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут" Факультет авіаційних і космічних систем, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4151-605X

DOI:

https://doi.org/10.20535/2219-380413201568943

Ключові слова:

electric propulsion system, propeller, brushless direct current motor, electronic speed controller, lithium-polymer battery, numerical calculation, algorithm, unmanned aerial vehicle, flight route

Анотація

Метою даної статті є створення алгоритму вибору параметрів електричної силової установки БпЛА для маршруту, що складається з різних режимів польоту.

Для розробки алгоритму розглянутий безпілотний літальний апарат малого класу, який виконує політ по маршруту з ділянками набору висоти, горизонтального польоту, віражу.

Наукова новизна полягає у врахуванні при виборі параметрів електричної силової установки різних режимів польоту БпЛА, шляхом чисельного розрахунку.

У даній статті для створення алгоритму описано придатні для чисельного розрахунку математичні моделі: аеродинамічних характеристик БпЛА, елементів електричної силової установки БпЛА, динаміки польоту у різних режимах. Далі ці математичні моделі було пов’язано у одному алгоритмі. За алгоритмом створено програмне забезпечення для розрахунку. Для різних маршрутів розраховано конфігурації електричної силової установки, які мають найвищий ККД на маршруті. Досліджено вплив робочого струму та напруги на ККД силової установки.

Результати розрахунків за даним алгоритмом показали, що врахування маршруту польоту дозволяє обрати параметри електричної силової установки БпЛА, більш оптимальні з точки зору затрачуваної енергії, порівняно з вибором лише для одного основного режиму польоту.

Біографії авторів

Дмитро Сергійович Іголкін, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут" Факультет авіаційних і космічних систем

бакалавр

Олександр Миколайович Масько, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут" Факультет авіаційних і космічних систем

аспирант

Віталій Вікторович Сухов, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут" Факультет авіаційних і космічних систем

зав.кафедрою приладів та систем керування літальними апаратами, професор

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-11-07

Номер

Розділ

Керування